Vad är content marketing?
Content Marketing, också känt som innehållsmarknadsföring, handlar i grunden om att utforma/formulera innehållet på din webbsida så att det av egen kraft marknadsför dina produkter och tjänster online.
T.ex. i organiska sökningar i olika sökmotorer på nätet.
När man talar om Content Marketing så avser man ibland också att marknadsföra innehållet på webbsajten via olika kanaler i social media.
VARFÖR BÖR JAG SATSA PÅ CONTENT MARKETING?
Det finns ett enormt mediebrus på nätet, vilket gör att det kan vara mycket svårt att nå igenom med budskap och erbjudanden till sina kunder (befintliga som potentiella) i de organiska sökningarna om man inte vet vad man gör.
Med väl genomtänkt och genomarbetat innehåll som bygger på research, fakta, SEO och E-SEO samt med hög kvalité så kan vi på Just Value hjälpa dig att nå igenom mediebruset.
Det bästa är att innehållet når då hela vägen fram till befintliga och potentiella kunder i dina specifika målgrupper.
Vi hjälper dig att skapa det innehåll som krävs för att motsvara förväntningarna som målgruppen har på en leverantör inom branschen, efter det mänskliga beteendet som finns online.
Med det mänskliga beteendet så kommer du lättare att motsvara just dessa förväntningar och skapa ett bättre köpbeteende online.
VAD GER CONTENT MARKETING FÖR RESULTAT?
Vi levererar milt sagt förbluffande resultat för våra kunder genom väl genomtänkt Content Marketing.
- Både när det gäller ranking, trafikökning samt leads och konverteringar
Vill du ha en konverteringsgrad på 10 – 14%?
- Många av våra bästa kunder har redan det, andra klättrar fortfarande
JUST VALUE – CONTENTBYRÅN MED MYCKET MERA
Brinner du också för att göra webben bättre?
Då borde vi ses!
Låt oss ta en kopp kaffe och kanske ett digitalt möte för att gå igenom möjligheterna.
Genom att arbeta holistiskt, innovativt och strategiskt med Content Marketing så skapar/levererar vi milt sagt förbluffande resultat för våra kunder.
Vi är en liten byrå med stort hjärta och brinnande engagemang för Content Marketing!
Läs mer om våra tjänster
Läs mer om vad vi kan hjälpa dig med:
FINNS DET NÅGRA PROBLEM MED CONTENT MARKETING?
Om det finns några problem med Content Marketing så är det t.ex. att det kan vara svårt att göra det riktigt bra, speciellt om man inte vet vad man gör.
Ofta är det så att man inte inser att man har andra konkurrenter online om kundens attention än de vanliga konkurrenterna.
Bra innehåll tar tid och kräver omfattande research, planering och strategi för att få det riktigt engagerande och med hög kvalité.
Vanliga uppfattningar om innehåll är dessa:
- Det är betydligt enklare och därmed kortare tid att bara sno ihop någonting så det ser tilltalande ut, men då missar man väldigt ofta målgruppen
- Det ger sällan resultat på Google, eftersom det är inte genomtänkt
- Samtidigt som det sällan attraherar besökaren så att de verkligen köper in på de produkter och tjänster som erbjuds
- Samtliga ovanstående saker ger att konvertering till leads/köp eller någon form av aktiv handling sker sällan och den digitala arenan blir en missad kanal
En sak är också säker.
När du väl har börjat med Content Marketing, så kan du inte återgå tillbaka till enklare, mindre genomarbetat innehåll.
Här är orsakerna:
- De sidor som får ett enklare, mindre genomarbetat content kommer att ranka sämre i sökresultaten.
- Innehållet får också mindre synlighet samt också mindre trafik som genereras till sajten.
- Sedan blir det svårare att engagera besökarnas intresse, vara förtroendeingivande samt generera leads och konverteringar.
RÖSTER OM VÅR VERKSAMHET
SEO & DIGITAL MARKNADSFÖRING I PRAKTIKEN – INSPIRERANDE CASES I OLIKA BRANSCHER